maandag 13 oktober 2014

Socks And Yarn Felting Problems


Pretty isn't it? A beau-ti-ful slowly evolving sock yarn.
That's what I thought.
Until I started making socks with them (crochet socks! I love them!) and made a mistake...

Mooi he? Zo'n heerlijk langzaam veranderend verloopgaren.
Dat dacht ik ook.
Totdat ik sokken met dit garen ging haken en een foutje maakte.....


The evidence of my mistake... A third toe in my WIP bag! I made a counting mistake and wanted to frog a few rounds and start all over again. You know, the usual mistake. I started frogging it very very gently as I noticed the yarn tangling and wrapping around itself with little tentacles... And it got stuck. As in STUCK. It did not move at all.... The strands of yarn in one stitch completely felted to eachother. I sighed and got my scissors out and started the toe all over again. Shoot.

Hier is het bewijs van mijn fout. Een derde teen in mijn project tasje! Ik maakte een telfout en wilde een paar rondes uithalen en gewoon weer opnieuw verder gaan. Je weet wel, een heel normaal foutje. Ik startte met uithalen, heel heel voorzichtig want ik merkte dat het garen wat om zichzelf een heendraaide en vasthield aan zichzelf met kleine uitstekende draadjes...
En toen zat het vast. Echt VAST. Geen beweging meer in te krijgen! Compleet vervilt in een enkele steek. Na een diepe zucht pakte ik de schaar en knipte de draad maar af en startte helemaal overnieuw. *Een zeker woord*


 

You should think it would not happen twice in a project right? Well it did. I wanted to make an afterthought heel for the first time but the hole was way too small to get my foot in on the first try! O no! So today during test surveillance I tried to frog it very very gently. As in really gently. Nope. Got stuck five stitches before I got to the start of the heel....
I cursed under my breath, waited until I got home and managed to get it unstuck with the help of a needle!
Yay!

Je zou denken dat het dan geen tweede keer gebeurd toch? Nououou toch wel. Ik wilde een "afterthought" hiel maken (je maakt dan een gat dat je pas opvult nadat de sok klaar is) maar het gat van de hiel was veuls te klein om mijn voet door heen te krijgen! O o maar weer uithalen dan. Ik nam hem mee en terwijl mijn 4vwo een toets aan het maken was dacht ik hem heel rustig uit te kunnen halen. Heel heel rustig. Het lukte allemaal tot vijf steken voor het stuk dat ik het haken weer kon oppakken..
Ik vloekte zachtjes, wachtte tot ik thuis was en poerde met een naald tot het los ging. Phew.

 

Me and socks, they are a sort of a match. We can get along, albeit once a year (read more about socks here and here). But me and Drops Delight as a SOCK yarn? No. I will not use it for socks. It is more of a a shawl yarn.
Lesson learned! You can find the pattern for the socks in this lovely ebook!

Any great options for sock yarns other than Drops? I am all ears!

Sokken en ik, we zijn wel soort van vriendjes, ook al doen we maar 1x per jaar een haak/brei date (lees meer over sokken hier en hier). Maar ik en Drops Delight gebruiken als een SOKKENgaren? Nee. Ik ga dit niet nog een keer voor sokken gebruiken. Het is meer een garen voor een shawl.
Lesje geleerd! Je kunt het patroon voor de sokken in dit mooie ebook vinden!

Iemand misschien een tip voor heerlijke wol voor sokken? Ik sta open voor suggesties! 
 
 xx
Barbara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx