donderdag 23 oktober 2014

A New Tiny Nephew




O dear. Look at those pics. A newborn baby! These pics were taken on my first visit to my little nephew, one week old.
He is now 3 weeks old and oh my gosh he is still so tiny!

I went to my sister yesterday to help her out with the household tasks she still cannot do. And I got to show her some babycarrying tips since the little man is quite hands on. He got to have a taste of my old Storchenwiege carrier and I got to wear him whilst vacuuming. He zonked out completely. It felt really special to have an infant in a babywrap after more than 3 years! I had a lovely sleeping tiny infant on my chest! Soooo adorable (just in case you want to know there were no rattling ovaries! :) ).

With two new additions to the human race in the past few months I designed a baby toy for the first time. A lovely colourful, easy to smash, bat and throw for all cute kiddies!

I gave the first version to my best friend (which was already perfect), and the finalized version to my sister.
They were both very happy and I hope this will be a much loved toy for both babies!

The pattern is almost ready so it will be published somewhere between today and this weekend!

Ooooo kijk nou! Wat een heerlijke baby foto's van een  nieuw mensje :) Deze foto's nam ik op mijn eerste bezoekje aan mijn nieuwe neefje, net een week oud.
Hij is nu alweer 3 weken maar man o man wat is hij nog klein!

Ik ben afgelopen dinsdag bij mijn zusje even wezen helpen met de huishoudelijke taken die ze nog niet kan. En ik mocht haar wat babydraagtips geven aangezien de kleine man veel aandacht vraagt. Hij mocht in mijn oude Storchenwiege bij mijn zusje even zitten (daar moest ik even bij helpen) en ik mocht hem dragen tijdens het stofzuigen. Hij was volledig ontspannen en sliep als een roosje in de draagdoek. Na meer dan 3 jaar had ik weer een babietje slapend in de draagdoek! Zoooo schattig (maar geen rammelende eierstokken gelukkig!)

Met twee nieuwe aanwinsten voor de mensheid op deze aardkloot dacht ik dat het echt tijd was om iets voor babietjes te haken, dus bedacht ik een babyspeeltje. Lekker kleurig en fleurig, heerlijk om op te meppen, mee te gooien en te rammelen!

Ik gaf de eerste versie aan mijn beste vriendin (die eigenlijk al perfect was), en de tweede aan mijn zusje.
Ze waren er heel erg blij mee!

Het patroon is bijna klaar dus binnen nu en een paar dagen staat deze online!

1 opmerking:

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx