dinsdag 1 april 2014

Project Garden Part 1!


 



 


 



 




After drawing, buying and digging last weekend our backyard is getting pimped! Like I said earlier I want to have a garden full of life, and this is the first step: a mini pond. Take a very strong husband, a mortar barrel, some pond substrate, a few plants and ta-dah! I am so so happy with it!
And today I carried a precious cargo from our school botanical garden to our little mini pond: frog eggs!
I hope the tadpoles will be very happy to swim in the pond, and hopefully the frogs that will go out of the pond and into the big world will return next year to lay down their eggs in their birth place...
In the meantime I sowed seeds for vegetables and herbs in little greenhouses.... That will be part 2 and 3.....

To be continued.....

Na een hoop tekenen, kopen en graven is onze achtertuin opgefleurd met een minivijver! Ik had vorige week al laten vallen dat ik een tuin vol leven wilde en dit is de eerste stap! Heel simpel hebben we dit gedaan, gewoon een speciekuip ingraven, vijversubstraat en zuurstofplantjes er in. En twee mooie drijfplanten (die hopelijk gaan bloeien binnenkort)! En vandaag nam ik van onze heemtuinvijver een mooie buit kikkerdril mee.
Ik hoop heel erg dat binnenkort er wat kikkervisjes in de vijver rondzwemmen en ik hoop ook dat als de kikkers de wijde wereld ingaan dat ze dan volgend jaar weer terugkomen naar hun geboorteplaats...
En ondertussen ben ik ook heel druk bezig geweest met zaadjes planten voor groenten en kruiden in kleine kassen en potjes... Maar dat word voor een deel 2 en 3.....

Wordt vervolgd! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx