woensdag 22 januari 2014

Days packed with happy things!


 





 
 


I had some lovely busy days....

I went shopping with my best (and pregnant for the first time yay!) friend and gave her a belated birthday gift. The last time we went for a date we visited lovely Delft and I found a coupon of printed curtain cotton. She told me that if I were to make a cushion cover out of she would definately buy it from me :) Well, she got it as a birthday present. Luckily, my sewing machine went into a buttonhole mood and I got to sew lots of buttonholes after not getting it to work for about two months!

Ik ben afgelopen zaterdag wezen shoppen met mijn beste (en zwanger voor de eerste keer yay!) vriendin en heb haar een verlaat verjaardagscadeautje gegeven. Want de laatste keer dat we gingen shoppen (in Delft) vond ik een coupon gordijn stof dat ze heel erg leuk vond. Als ik ooit een kussenhoes daar van zou maken zou ze het zeker kopen zei ze! Dus kreeg ze het voor haar verjaardag :) Ik had mazzel dat mijn naaimachine het opeens weer goed kon vinden met mijn knoopsgatenmaker want het was even afwachten of hij het zou doen. De laatste keer wilde dat ding echt. totaal. niet.

We went to some lovely shops and we were lucky there were lots of shops with SALE! I got two wrap dresses with discount and we went to see a lovely haberdashery shop and the yarn shop Modilaine. I adored the haberdashery shop...... Lots and lots and lots of ribbons to choose from! The yarn shop was extremely busy so I browsed a bit, squished a bit and went back outside. I am proud of myself I didn't buy anything :) I wondered if they were all buying yarn for the CAL2014?

We zijn lekker gaan shop hoppen en gelukkig was het overal en nergens sale. Ik heb twee omslagjurkjes gekocht en we liepen tegen een kantjes/bandjes/knoopjes winkel aan. Wauw. Zoveel had ik nog nooit bij elkaar gezien. Modilaine aan de overkant (de garenwinkel in Utrecht) was natuurlijk prachtig, maar het was wel heel erg druk. Zouden ze allemaal wol voor de CAL kopen?

Our daily life is quite busy at the moment. I had to go to school for two extra afternoons and evenings, and upcoming Saturday again... We have lots of appointments in the weekends.... I am coping, but I am looking forward to a whole weekend without appointments.... But, I have to wait three weeks to get that :)

Ons dagelijks leven is op dit moment erg druk. Extra dagen en avonden op school en aankomende zaterdag de grote Open Dag van mijn school... Veel afspraken in het weekend... Het gaat me allemaal goed af, maar ik kijk uit naar een weekend zonder verplichtingen. Over drie weken!
 
My plants amaze me. They are growing! And somehow my succulent decided to bloom? Blossom? How do you call it? I am keeping my eye on it that's for sure!

Mijn plantjes maken me blij, ze groeien! En om een of andere reden is een van mijn vetplantjes aan het bloeien denk ik? Ik houd het in de gaten want ik vind het spannend!
 
I am also updating a lot of things. My Etsy shop for example, and my patterns page is still in the process of looking really nice and updated (my new patterns page is not viewable at the moment, hopefully it will be up and running next week). And I finished the last project for the Tunisian crochet course! I love it. Very much :) The pattern will be published upcoming Friday.

Ik ben een hoop aan het updaten. Mijn Etsy shop loopt met vallen en opstaan en heb ik vandaag weer bijgewerkt. Mijn nieuwe Patronen pagina is nog onder constructie en hoop ik volgende week klaar te hebben zodat alles er netjes op staat. Daarnaast heb ik vandaag het laatste project voor de Tunisch haken cursus afgemaakt. Hij is leukkkkkk!! Het patroon komt vrijdag op de blog te staan.

Have a great day!
Een hele hele fijne dag toegewenst!!

 

1 opmerking:

  1. Utrecht is ook mijn place to be op zaterdag. En dan vooral de stoffenmarkt.
    Bedankt voor je tip over het automatisch plaatsen van berichten op een blog.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx